ade ke pengikut?

Thursday, August 26, 2010

budi bahasa budaya kita

Bismillahirrahmanirrahim....
macam biasa aku start enjin kereta waktu pagi
adalah sekitar jam 6.57 pagi
3 minit kemudian,
berderum bunyi kete aku
menyusup ke jalan keluar
dari teratak rumah emak aku
aku 'on'kan radio
HOT FM Lebih Hangat Daripada Biasa
hari ini 26/8/10
hanya kedengaran suara FBI dan AG sahaja
Fara cuti
>>>>>>>>>tapi bukan cerita ini yang ingin sampaikan...
topik hari ini adalah budi bahasa budaya kita
adalah caller tu bagitahu tentang kepentingan budi bahasa
syok juga dengar pendapat caller tu
and tiba2
ada sebuah kereta keluar dari satu jalan tanpa rasa bersalah
aiseh pagi2 dah spoilkan mood aku
apalagi Astaghfirullah al azim
keluar dari mulut aku
tapi bila kete tu dah ada kat depan aku boleh pula driver ni tadi bawa 10km/j
(aku tahu sebab meter kat kereta au pun 10km/j)
mula lah mulut aku mengomel
rasa nak je aku call hot fm
nak je aku bagitahu satu Malaysia tentang kete kat depan aku time tu
memang biadap sungguh
bukan setakat otu sahaja
apabila tiba di simpang tiga
kereta tu nak belok ke kanan
tapi takde bagi signal pun
kesian aku tengok pakcik yang bawa moto yang nak masuk ke jalan sama
terpaksa pakcik tu berhentikan motor dia
sebab nak bagi malaun tu lalu
ceh
ingat dia sorang je ke yang bayar cukai jalan
aku ingat dia memang tak pernah ada lesen lah
tak berbudi dan tak berbahasa betul....
akan aku ingat plat no kete tu sampai aku lupa..
hurmmmm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...