ade ke pengikut?

Wednesday, January 05, 2011

Mahu Gaduh ka?!!!

Ini entry reminder je untuk aku n kengkawan...

Tadi pagi aku berjalan2 di alam siber ni sambil membaca entry dari mereka2 yang telah aku singgah rumahnya... Ada satu rumah ni aku tertarik dengan entrynye yang memang superb ar boleh buat orang percaye tapi... rupenye ceh melawok je.. nasib bek aku xdelah percaya sebab aku mmg akan baca sampai habis setiap entry yang aku nak baca before aku tinggalkan komen. So bile aku nak tinggalkan komen aku pun terbaca label tuk entry tu 'parody'. Korang tau x ape maksud parody? Pi cari encik google ye... ataupun kilik je kat sini.
Kira aku pun sudah kena tipu ar. Baru aku nak pahamkan. hahaha...

Tapi yang aku nak story kat cni adalah berkenaa dengan komen2 yg dilemparkan oleh para pembaca. Ok aku x pro mane2 k. Tapi aku rasa adalah tidak wajar kalau kita nak hentam orang dengan bahasa yang agak kasar, ok bukan 'agak' tapi memang kasar pun. So kalau orang datang umah kita pastu orang tu cari gaduh dgn kita, kite pun mesti x suke kan? Jadi, kalau kita pegi umah orang, janganlah cari gaduh dengan tuan rumah. Kalau kita tak suke dengan apa yang dia tulis tu, blah je lah. Tapi kalau kita rasa tulisan dia tu agak mengancam nyawa dan pemikiran orang, bagilah nasihat bro. Jangan hentam dengan sifat amarah, buruk padahnya, Korang gak yang sakit hati kan. So untuk peringatan kengkawan dan aku sendiri, gunalah bahasa yang molek2 belaka supaya orang senang nak paham n tak sakit hati.
Sekian....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...