ade ke pengikut?

Saturday, December 31, 2011

Selamat Tinggal 2011... Selamat datang 2012

Assalamualaikum, Shima kembali lagi bermadah helah disini...
2011 sedang melabuhkan tirainya menutup kisah-kisah lalu sepanjang 365 hari. Apa yang boleh aku simpulkan 2011 adalah the hardest year I've ever experienced. Macam-macam peristiwa berlaku sepanjang 2011 yang tidang mungkin aku boleh lupakan.
Bermula dengan kembali ke alam belajar dan bergelar pelajar di IPG Kampus Temenggong Ibrahim, memang dahsyat. Dari tadika sampailah masuk UiTM, aku belum pernah rasa stress macam mana aku buat KPLI. Yes memang orang kata jalan singkat, tapi singkatnya tulah yang membuatkan aku stress. Jadual yang padat, aktiviti yang memenatkan. Walaupun hanya satu sem je macam tu, tapi belum ditambah dengan stress semasa praktikum. Memang aku stress masa praktikum. Sangat stress sampaikan berat aku turun 5 kilo dalam masa 3 bulan tu. Walaupun aku takdelah diet kot. Belum campur dengan BP aku naik sampai 130. Tak pernah dalam sejarah hiudp aku macam tu. Tapi bile fikir-fikir balik, lawak je aku ni. Macam tu pun nak stress. Ni semua angkara dapat pensyarah pembimbing yang haru....
Ok itu kisah stress sebab bergelar sebagai seorang pelajar. Memang KPLI dapat elaun, Memang masyuk la elaun tu kalau nak dibandingkan dengan budak pismp, tapi.... still ada tapi. Aku menanggung cik bibah kot. Tiap-tiap bulan nak kena bayar, lum campur makan minum cik bibah lagi. Memang haru biru aku dibuatnya. Time praktikum printer rosak, nak kena beli baru sebab sangat-sangat memerlukan penggunaan printer walaupun 3 bulan je. Itulah masalah orang yang tak berduit, kadang-kadang jeles je dengan member yang dah ade keje and tiap-tiap bulan dapat gaji. Warghh nak menangis aku, bila 2011 menemui bulan November, final exam mari dah. Macam biasa last minute study, tapi Alhamdulillah walaupun banyak rumors mengatakan ade yang fail itu dan ini, aku telah berjaya lulus dengan kepujian, 0.01 poin je lagi nak cemerlang, tapi aku redha jika inilah rezeki aku. Then diteruskan dengan kursus induksi 3 hari, tanpa baca ape-ape aku jawab gak exam KISSM tu, dan Alhamdulillah rezeki memihak kepada aku dan sekali lagi aku lulus. Disember? Ada apa dengan Disember? Ada interview SPP kot. Dua minggu suh prepare tapi macam biasalah last minute baru nak terhegeh-hegeh baca. Tupun sebab member aku si Azira datang tidur umah aku and teman aku study, kalau tak, haram lah aku nak study. Tapi ni yang cuak sebab sampai sekarang result masih belum diketahui dan hanya akan diketahui selepas posting....
Walaupun aku dah sah bergelar graduan IPGM skarang ni, hati aku masih tak tenteram lah sebab aku belum dapat surat lantikan dan posting. :( Sedih kot. Lagi 4 hari nak naik sekolah bila nak posting pun aku tak tau, nampak gayanya nak kena cari keje la sementara tunggu result posting. Bakal Mak Mertua dah tanya kot bila nak posting, dengan malunya aku menggeleng kepala sambil berkata belum....
Tahun 2011 ditutup dengan sambutan ulangtahun kelahiran bondaku tercinta...
Selamat hari lahir mak, I'll love U always, muahhhxxx
walaupun cite kat atas tu smeua sedih, tapi gambar ni membuatkan aku lupakan kesedihan tu dan tersenyum sebab aku bangga jadi anak mak aku.. Sayang mak.
Dikesempatan ini aku memanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kepada Allah SWT, kerana telah melimpah kurniakan rezeki kepada aku dan seluruhkeluarga. Apa yang terjadi di tahun 2011 akan menjadi kenangan abadi dalam kamus hidup aku, semoga kemunculan tahun 2012 akan memberikan sinar nur cahaya dari Allah. Azam tahun 2012?
Perlu ke? Heheheh Azam aku nak jadi Puan Shima, boleh? Hehehe
Selamat Tinggal 2011 dan Selamat datang 2012....
Lots of love from
~~~~~~ ~~~~~~~

2 comments:

  1. selamat tahun baru. happy birthday to your mom

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru juga buat awak Rozuan walaupun agak terlewat :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...