ade ke pengikut?

Sunday, December 18, 2011

Blog review setelah berusia 2 tahun

Assalamualaikum.
Di pagi yang hening ini, aku bersyukur kepada Allah kerana telah mengurniakan aku nafas yang masih sempurna. Maka aku telah dapat menemui raka-rakan blogger sekalian.
Wahanacitra telah berusia 2 tahun. Rasa macam sekejap je dah 2 tahun aku berkecimpung dalam dunia blogging. Cuma aku tidaklah menjadi popular dikalangan rakan-rakan blogger sebab aku memang x popular pun.
Aku berblog hanya sekadar ingin berkongsi apa jua yang aku rasa, aku nampak, aku lalui dan aku ingini.
Setahun yang lalu aku telahpun menulis satu entri tentang blog review semasa WC berusia setahun. Dan kini aku kembali menulis untuk menyambut ulangtahun yang kedua pula. Cuma aku agak terlewat sebulan. Hehehe kira belated birthday la untuk WC ni. Hehehe
Setahun yang lalu  ~~~disini..~~~

Entri terakhirku tahun 2010 adalah
Malaysiaku Gemilang, aku bangga menjadi rakyat Malaysia.
Walaupun ada pertelagahan yang berlaku, aku berdoa semoga satu hari nanti rakyat Malaysia akan menjadi satu rakyat yang bersatu kerana rakyat Malaysia sememangnya bertuah.

Menjejaki tahun 2011, aku menjadi kurang menulis.
Kerana ke'busy'an yang melanda.
Melangkah ke tahun 2011 dengan entri Selamat datang tahun 2011
dalam entri ni wajah WC ditahun baru jua telah berubah.

Diikuti bermulanya langkah kakiku sebagai penuntut IPG Kampus Temenggong Ibrahim.
Maka bermulah kehidupan yang dikatakan sangat memenatkan.
Hanya bermula dengan luahan di long journey.

Dan bila it comes again pada bulan mac.
Keseronakan dan syukur yang tidak terhingga kearan telah menjejaki usia suku abad,

Aku semakin kesuntukan masa untuk menulis di WC. Kehidupan yang penuh dengan adegan kejar-mengejar dengan masa.
Hanya sempat menulis satu entri di bulan April itupun hanya menggunakan khidmat blogger droid untuk mengekpresi betapa aku tertekan dengan two weeks wif stress.

Jua dibulan Mei, dengan self reflection

Di Jun, apalagi yang lebih berharga selain dari nyawa  yang hanya Allah sahaja layak untuk menariknya kembali.
Aku menulis entri keselamatan lebih penting dari duitku.
Dengan berurah hati aku telah laburkan duit yang memang tinggal seidikit itu untuk tukar 2 biji tayar,

Aku sepi di Julai, Ogos, September, Oktober dan November..
Kesibukan yang tidak langsung berikan aku peluang untuk menulis dan meluahkan rasa terbuku selama aku berpraktikum di SK Kulai. Macam-macam halangan yang berlaku semasa praktikum. Krisis bersama lecturer, ketiadaan tempat untuk aku membuat persiapan iaitu bilik guru yang tidak ada ruang untuk aku dan banyak lagi termasuklah praktikum untuk mengajar murid-murid yang lemah sedangkan lecturer menganggap yang muris-murid aku adalah advance. Itu sepanjang Julai-Oktober.
November aku sibuk dengan final exam yang selama ini tidak pernah tahu apa contoh soalan exam yang akan keluar. Diikuti dengan Kursus Induksi Sistem Saraan Malaysia (KISSM) dan kami adalah batch terakhir yang pegi kursus KISSM ni sebab SSM akan diubah kepada SBPA pulak mulai Januari 2012. Setelah tamat induksi diikuti dengan interview dari SPP (Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran).

Dan kini di bulan Disember, aku mula aktif menulis semula....
Gerhana bulan, satu fenomena alam yang hanya Allah sahaja mampu berikan pada manusia. Kebesaran allah yang Maha Kuasa memberikan petunjuk bahawa, setiap kejadian didunia ini, Allah Penciptanya...

Sekian untuk review di tahun 2011...
Tinggal 12 hari untuk melangkah ke tahun 2012, tapi jangan kita lupa, kita telah hampir sebulan melangkah ke tahun 1433H. emoga setiap amalan kita sentiasa diterima Allah. Amin...

Sebelum menutup tirai entri kali ini, aku terpanggil sebab ada kawan bertanya kenapa aku memilih adress wahanacitra?
wahana bermaksud jalan atau laluan manakala citra pula bermaksud gambaran atau kata-kata. Maka aku memilih wahanacitra kerana aku ingin meluahkan apa yang aku rasa, aku lihat, aku lalui, dan aku ingini di sini.....
Sekian,
       ~~~~love yourselves because Allah really loves you...~~~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...