ade ke pengikut?

Saturday, December 12, 2009

A short journey

I'm back...
Tadi aku pegi JB seperti yang telah aku rancangkan dengan abang aku semalam. Mule tue nak gerak awal dalam kul 9, tapi mak aku pulak nak pegi jemputan kawen dulu. So kitorang gerak dalam kul 12 lebih ar mcm tu. Masa odw nak menuju JB tu jln jam yang amat teruk starting kat senai. Bile la jalan tu nak siap. Dah dekat 2 tahun aku rasa. Pastu bile dah lepas je Jalan Airport tu lengang ar ckit sampailah Skudai. Alhamdulillah, jalan lengang x mcm weekdays lah kan. Tapi kelegaan tu x sampai 10 minit pun. Start sampai kat Angsana, jln start jam balik. Confuse gak asal jalan bleh jam kan. Owh maybe ramai orang menuju ke JB yelah minggu ni kan ada PC Fair kat Persada Covention Centre. Tapi tekaanku meleset sangat. Ade plak sebiji kete (sebuah) rosak kat tepi jalan dekat dengan susur masuk ke Bandaraya. Hampeh tul lah. Punyelah panjang jam (xlah panjang sangat). Then kitorang terus menuju ke Larkin. Aku dengan bangganya membaca mesej yang dihantar oleh Yazid. Arah jalan yang perlu dilalui. Fisrt go straight towards RTM. Pastu dia kata RTM belah kanan. Tapi masa kitorang lalu tu RTM belah kiri plak. Dah start confuse balik. Kitorang teruskan je perjalanan sampai jumpa roundabout. Then terus kitorang pusing kat terminal larkin. Abang aku pun terus call Yazid confirmkan jalannye. THen Yazid kata masuk susur ke RTM tu baru juma RTM belah kanan. "Owhhhh" secara beramai2 dalam kete tu. Bile dah pusing sekali tu try balik dari jalan naik tadi. Alamak terlepas plak susur masuk ke RTM. Dah nasibnye terpaksalah pusing semula ke terminal larkin. Huhuhuhu. Mak aku dah star bising. PAstu kali ni aku pastikan aku jumpa jalan masuk tu. Yes, Alhamdulillah jumpa akhirnya. Aku pun jumpa lah RTM belah kanan. Then teruskan perjalanan sampai jumpa simpang empat, tapi x jumpe pun simpang empat yang aku jumpa simpang "Y" kitorang pun masuk kanan. Then nampaklah Jabatan Kimia belah kanan. Then kitorang carilah jalan yang ada susur ke kiri. Tapi sekali lagi x jumpa pun. Haahahaha. Sudahnye patah balik then kitorang start balik kat jabatn Kimia. Jumpa Sek Aminuddin Baki. Lepas tu je kakak ipar ku kata "tu sekolahnye" Tapi dah terlepas. Aku pun cakap xpelah kita try masuk susur depan. Rupanye depan tu Asrama SMK MOhd Khalid. Then apa lagi kitorang pun pusing sekali lagi kat tempat majlis orang kawin tu. Untuk memastikan sekolahnya. Finally jumpalah SMK Mohd Khalid tu. Itulah tempat yang nak kena pegi interview Khamis nanti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...