ade ke pengikut?

Friday, October 15, 2010

aku dan technician

yerr...
ada ape dengan technician?
baca tajuk macam ada skandal je kan
ish ish ish
Astaghfirullah..
aku masih suci..
hehehe

korang tahu kan apa yang dimaksudkan dengan technician?
ye technician ialah orang yang buat kerja2 teknikal kat tempat kerja
dan skandal aku bersama technician telah bermula
tapi technician yang aku maksudkan adalah diri aku sendiri


ape tu?
hurmmmm
mcm pelik je bunyinye...
ye aku tak tipu..



"Shima, ko tengokkan laptop aku ni. Asal takleh connect internet?"
itu adalah contoh kerjaya aku sebagai technician
ye dengan penuh bersemangat dan rasa ingin membantu kawan
aku pun pegi untuk membetulkan apa yang tak betul....
misi berjaya
ye itu skop tugasan aku yang pertama...

"Shima, meh tolong akak kejap. Akak punye laptop ni hang lah. tak boleh on... kenapa eh?"
ye sekali lagi dengan gagah perkasa aku menuju untuk meninjau masalh tersebut dan mission accomplished..
itu skop tugasan aku yang kedua

skop tugasan aku yang ketiga plak
"Shima, macam mana nak print document ni?"
ye itu simple sahaja....
hujung jari ada jawapannya...

yang keempat
"Shima, nak minta installer untuk printer. Aku tak tahu nak download mcm mana"
klik klik klik
tara.... siap...

"Shima, akak dah install game yang pinjam dari Shima, tapi kenapa tak leh main?"
hehehehe (korang jgn salah faham..
ini bukan tugasan aku iaitu menyebarkan game kat kengkawan sejawat, hanya suka2)
mula2 install game tu, pastu copy...... bla bla bla bla dan bla...
siap tugasan aku yang keenam eh silap kelima...

dan yang terakhir plak....
"Shima, tolong formatkan computer aku"
oh noooooooooo.
im sorry itu tidak termasuk dalam senarai tugasan aku..
bukan apa
aku malas sebenarnya...
nak menghadap computer yang sedang diformat....

sekian
inilah cite skandal aku dengan technician....
aku tunggu gak
kalau lah ada buka jawatan kosong
sbg part time technician kat tempat keje aku ni..
dapat income lebih.. hehehe...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...