ade ke pengikut?

Wednesday, October 20, 2010

buku ke sampah...

tadi masa aku tengah jaga periksa kat 4G1
aku dengar ada suara bising dari atas
aku muka dah bengang je
aku pun apa lagi
aku dok kat tangga tu
pastu sound ar budak atas
"masuk kelas masing-masing sebelum saya naik atas!"
(hehehe amacam garang tak aku?)
pastu masing2 masuk ke kelas
diam ar sekejap
ada lah dalam 5 minit
pastu ada plak satu kelas nak turun ke makmal
tapi bising yang amat....
aku tengok je
tanpa mengeluarkan sepatah kata (buat muka paling garang ar konon)
hehehe budak2 tu diam tak bercakap pun
pastu oklah
selang 13 minit kemudian
adalah 3 orang budak ni
cakap dengan kawan dia yang ada kat depan mata je
tapi suara macam kawan dia ada 1km dr dia
aku yang memang tengah berdiri kat muka punti tu
dengan aksi berpeluk tubuh
aku tengok je budak 3 orang tu
pastu tersengih2 tengok aku
ok pastu diam lah
aku tengok jam dah pukul 9.08 am
lagi 2 mint aku nak kuar dari kelas tu
pastu aku pun meronda kelas tu
tengok budak2 ni dah jawab belum
tengah2 sunyi tu
boleh plak 2 orang budak pompuan ni
kejar makcik tukang sapu sampah
"mak cik, makcik ada terambik buku saya yang ada kat atas tembok tadi tak?"
"la... makcik ingat tadi sampah. makcik ambik masukkan dalam tong sampah ni ha"
dah satu keje lah pulak mak cik tu nak selngkar tong sampah
"selama makcik keje sapu sampah ni, mak cik tak pernah selongkar balik tong sampah tau"
hahahaha
satu kelas aku tu ketawa...
aku nak marah pun tak jadi
sebab aku pun ketawa gak
apalah budak tu
kalau dah tau buku tu nak guna
jangnlah letak sembarangan
kan dah nyusahkan orang je...
moral of the story: jagalah harta kita dengan sebaik-baiknya... jangan letak sembarangan k

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...