ade ke pengikut?

Sunday, October 31, 2010

Emosi aku...


PMS...
(Pre-Menstrual Syndrome)
"warghhhhhh! jerawat!. benci, benci,benci.."
Hurmmmm tensen betullah bile jerawat naik kat muka.
stress....
Emosi pun tak stabil. cepat marah, cepat sakit hati. sikit2 nak mengamuk. baju renyuk sikit pun nak mengamuk.
mkanan xde pun nak mengamuk. bukan nak cari sendiri
hurmmm apelah aku ni
tapi tu perkara biasa yang berlaku kat kebanyakan perempuan
bile PMS menjengahkan dirinya
semalam adalah kemuncaknye.
dengan semua orang aku nak marah
serius aku tak pernah rasa macam tu.
siap budak kecik pun kena marah dengan aku
hahaha
bile dikenangkan balik
memang kelakar lah aku semalam
bangun tido tadi aku rasa mcam aku kena minta maaf kat semua orang yang terlibat secara langsung atau tak. hurmm
InsyaAllah aku akan lakukan.
Tapi hari ni aku okay dah.
stress pun dah hilang
aku boleh ketawa dengn sendiri
(bukan x waras k)
so aku nak berkongsi tips2 bagi mengelakkan ketegangan di waktu PMS


  1. Coklat. Coklat ni sedap.... so bile makan makanan yang sedap kita tak tertumpu pada tekanan yang kita alami. jadi tahap tekanan kita menurun.

  2. Tido. kalau dah tido, apalah yang kita ingat kan. So tido lah lebih baik dari kita marah kat orang sekeliling kita kan.

  3. Main boling (bagi yang suka je). kalau rasa geram sangat, cuba fokus kat pin boling tu then cube bowl dengan sepenuh hati. mesti puas. (ye aku dah lakukan sebelum ni)

  4. Cite kelakar. Bacalah komik yang kelakar ke cite or movie yang boleh buat kita ketawa. mesti hilang stress sebab muka kita dah bersenam dengan gelak2 tu.

  5. Main game yang senang2. game yang senang ni macam game mario ke boleh buat kita hilangkan tumpuan pada stress yang kita alami.

tips2 yang aku senaraikan ni mungkin berguna da juga mungkin tidak. sebab...
lain padang lain belalang
lain orang lain ragam
jadi buatlah apa jua cara asalkan kita tidak menambah tahap tekanan yang kita alami
so kepada kaum adam, jangnlah pulak rasa pelik kalau tetibe kaum hawa menjerit dengan kuat
jerit pun salah satu cara yang boleh kurangkan tekanan.
selamt mencuba

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...