ade ke pengikut?

Wednesday, November 17, 2010

korban raya....

Bila datang je 10 Zulhijjah ni korang pun dah boleh agak
apa yang berlaku
kalau pi masjid2 mesti dengar orang bertakbir
kalau buka tb mesti ada lintas langsung orang tgh mengerjakan haji
kalau tengok kat dapur
perghhh
mesti banyak juadah terhidang
(sampai la ni aku dah makan 3 round)
kalau pegi kat belakang masjid
ha...
mesti ade beberapa ekor lembu atau kerbau yang tengah beratur ambik turn nek kena korabn kan
ha tulah namanya korban raya
yang sambut raya korban ni orangnya yang korbankan lembu tuk disedekahkan
aku ada pengalaman ngeri tentang korban ni
serius ngeri...
aku fobia tengok lembu kena sembelih
ayam takpe
sepanjang 24 tahun aku bernyawa ni
dah 3 kali aku tengok lembu kne sembelih secara live la
kira mata bertentang mata ar dengan pisau kat leher lembu tu
dan dah 3 kali gak aku mimpi ngeri malamnya
nak tahu mimpi ape?
huhuu
serius punye mimpi
aku mimpi.....
aku......
hurmmmm....


aku jadi korban masa raya korban
kira aku nak kena sembelih ar
warggg ngerikan?
sebab tulah aku tak berani nak tengok orang sembelih lembu lagi
ckup2 lah
pasni kalau aku ada niat nak korban ke
aku memang tak akan tdo malam kot
serius... cuak
korang bayangkan leher korang kena sembelih.
ishhh
ha....
tak mahu ingat
dah2 tutup entry ni

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...